donderdag 9 oktober 2014

NOG 10 dagen .. we gaan aftellen !

Dear runners,


Nog 10 mooie dagen voor de Halve marathon van Amsterdam , wij gaan natuurlijk nog even keihard trainen voor deze mooie run.Vol zenuwen , vooral demi , het is natuurlijk haar eerste halve marathon en die vraagt zich af doe ik het goed en heb ik wel genoeg getraind , helaas laten haar kuiten haar heel snel in die steek.Maar dat stopt haar natuurlijk niet want we gaan er gewoon voor.
Helaas ben ook ik (Daley) er niet helemaal klaar voor .. 2 weken geleden ben ik ziek terug gekomen uit Turkije met een flinke bacterie. Ondanks de maagpijn heb ik toch 3x in de week 5KM gerend.
Van de week voor het eerst weer 10 KM en het ging perfect... GELUKKIG ik dacht al dat ik zo loper zou worden die na 1KM al liep te sloffen.

Dus ondanks alles gaan wij deze dagen aftellen naar de zondag 19 oktober.


  • Hoe bereiden wij ons voor ?  Nou eigenlijk niet want ik weet nooit of ik me goed voorbereid tot nu toe heb ik elke run uitgelopen die ik heb gedaan... misschien doe ik het dan toch wel een beetje goed.   Terwijl ik de marathon heb gerend krijg ik toch altijd buikpijn en zenuwen als het zover is... ook al is het een 5KM ik zou niet weten of ik het goed doe ....  Wij rennen rond de 4x in de week en daar zit 1x een duurloop bij... en natuurlijk letten wij de laatste week een beetje op wat we eten. En drinken minstens 2 Liter per dag water .. zodat je minder dorst heb tijdens het rennen.
Een week van te voren rennen wij de Harbourrun, 10.5 KM en 22 obstakels een goede training voor de week erna. Dit word natuurlijk lachen.. gieren.. en brullen. Want een marathon rennen lukt ons wel maar een container over klimmen is toch net wat anders, vergelijk het maar met een kat die je het water in gooit .. trappelend naar boven en het lukt vooral niet om over de rand van het bad heen te komen...
Vorig jaar heb ik ( Daley) deze run ook gelopen en heb het erg naar me zin gehad .. tijdens die run heb ik ook wat leuke lopers leren kennen die ik bij de grote runs vaak tegen kom.
Dit jaar zijn er wat leuke veranderingen, zoals wat natuurlijk erg belangrijk is en waar je het voor doet je krijgt een MEDAILLE!!!.

Deze 10 dagen gooien wij elke dag een leuke blog online ... train met ons mee als je ook de halve marathon loop of schrijf je nog even snel in en kom ons tegen.

      Fijne train dagen & Veel liefs x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten