zondag 14 september 2014

kokos balletjes

Goooood.. Afternoon peeps! Danser
Allereerst hebben wij vannacht allebei een echte goeie "zaterdag-nacht" keihard feesten (daley zelfs met drank, hihi) en helemaal verrot wakker worden op zondag. Ik (demi) zelf ben naar Mysterious geweest met vrienden, wat een top feestje was dat weer, ja een geslaagde nacht!  
Toen ik rond een uurtje of 1 wakker werd bedacht ik me dat ik vandaag wel tijd had om iets leuks & lekkers te maken : gezonde kokos balletjes! Naar idee van Rens Kroes maar met mijn eigen draai eraan. Toevallig was ik dinsdag op de markt geweest, in Rotterdam en had ik dadels meegenomen.. Dus was ik lekker gaan knoeien in de keuken! Na een uurtje in de koelkast heb ik de balletjes geproefd, wat waren ze lekker!! Eindelijk iets wat in één keer lukt, daarom wil ik dit recept graaaaag met jullie delen.. Oke en ook omdat ik zoveel leuke reacties en berichtjes kreeg op instagram en privé hoe ik de kokos balletjes had gemaakt.  
Als je op internet een recept zoekt van kokos balletjes krijg je vaak een lijst met ingrediënten waar je eerst de halve wereldwinkel voor moet leeg kopen, dat vind ik zelf ook heel vervelend en dat is de zin om iets te maken al snel weg, vandaar een handig recept voor kokos balletjes a la demi 

Benodigdheden voor 10 balletjes :
- 13 dadels (markt)
- 1,5 eetlepel cacaopoeder (albertheijn) 
- gemalen kokos rasp (albertheijn)
- 1 eetlepel honing 
- handje rozijnen (albertheijn) 
- 30 amandel noten (markt of notenboer) 
Bereidingswijze : 
1. Mix de amandelnoten met de staafmixer zodat het bijna poeder is. 
2. Gooi de cacao en een eetlepel koks rasp erbij. 
3. Mix apart de dadels en de rozijnen. 
4. Gooi het allemaal in een grote kom en doe de eetlepel honing er doorheen + een eetlepel water. 
5. Kneed het hele geheel tot een grote bal, als het niet blijft plakken, gebruik dan nog een beetje honing. 
6. Neem een apart schoteltje met kokos rasp, kneed de grote bal tot 10 kleine balletjes en rol ze door de kokosrasp heen. 
7. Een uurtje in de koelkast & proeven maar!!  


 Je kan natuurlijk nog naar je eigen smaak ingrediënten toevoegen zoals kaneel of whey proteïne poeder van Body&fit. Maar dit is zoals ze bij mij erg lekker waren!

Heb jij ook kokos balletjes gemaakt, ik ben benieuwd hoe ze bij jou waren, laat een berichtje achter of tag ons op instagram in je foto! Ik ben benieuwd!! 
Liefssss Demi & Daley 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten