woensdag 10 september 2014

Andere koek.

Goodevening fitties!
Even een wat andere post dan hardlopen!

Terwijl ik dit schrijf ben ik al onderweg naar Oirschot, ik de buurt van Eindhoven! Vandaag ga ik samen met een oud klasgenootje weer een dag meelopen bij de landmacht op de kazerne. Hopelijk krijgen we vandaag meer informatie over wanneer de vacatures weer open gaan, want voor de mensen die het nog niet wisten... Ik droom van een baan bij defensie, al heel erg lang! Het liefst wil ik naar de koninklijke marechaussee, maar aangezien dat heel populair is, is het lastig om door de inschrijving heen te komen. Daarom ben ik breder gaan kijken en toen kwam ik uit op : pantser infanterie bij de landmacht. Iets waar ik me vorig jaar ook al voor had aangemeld.. Maar op het laatste moment afgehaakt vanwege een opleiding, achteraf stomme keuze maar een diploma extra is nooit erg!

Om 07.30 werd ik door Daisy opgehaald, natuurlijk een beetje aan de late kant, ze kon het niet vinden & ik was nog bezig met mijn voedselvoorraad. Toen we eenmaal vertrokken waren zat het niet mee, dik in de file, zwaar stressen omdat we bijna te laat waren en op het terrein van de “Generaal Majoor de Ruyter van Steveninck kazerne” nog even 6 rondjes gereden. Uiteindelijk waren we prima op tijd, schreven we ons in en we namen plaats in de zaal. Na een aantal powerpoints en wat uitleg werden we opgesplitst in een aantal groepen. We gingen de pantservoertuigen bekijken, de wapens even vasthouden en het zwaarste onderdeel : lopen met bepakking. Een paar mensen werden daarvoor uitgekozen.. guess what? Ik was de sjaak! Het was behoorlijk zwaar want we moesten ook gaan hardlopen met dik 30 kilo om en op ons rug, maar ik liet me niet kennen! Gelukkig mochten we daarna ook wat spullen door anderen laten sjouwen, yess!


Na een lekkere lunchpauze was het dan eindelijk tijd voor de ”oh zo bekende sporttest”
-        -  Coopertest
-        -  Tilproef
-        -  Sit ups & push ups
-        -  Hindernisbaan
We begonnen met de coopertest. Zo veel mogelijk in 12 minuten, ik kwam tot de 2400 meter.. nog 200 meter erbij en ik heb de eis binnen! Komende weken ga ik hardlopen met een trainingsschema waar ik me strak aan moet houden, flink intervallen om de laatste 200 meter erbij te halen! De andere onderdelen gingen ook lekker. Als laatste deden we de hindernisbaan, wat een toffe baan was dat!! In totaal een parcours van 4 minuten, onder netten door, over muren klauteren, in greppels belanden, tijgeren en nog een hele hoop meer, tofff!

Eisen :
  • Coopertest 2600 meter in 12 minuten 
  • 20 push ups & 20 sit ups
  • Til proef 10 x 20 kilo verplaatsten & 10 x 30 kilo verplaatsen 
  • 2km met bepakking lopen (25 kilo) & 2 km met bepakking lopen (35 kilo)
  • Je bent minimaal 60 kilo en 155cm lang
  • Minimaal een mbo 2 vooropleiding 
  • Minimaal 17 jaar oud





Na het sportonderdeel gingen we naar de schietbaan, daar mochten we tot onze grote vreugde oefenen met (echte) wapens, in een schietsimulator. Ik kan niet beschrijven hoe gaaf dat was, kippenvel momentje! Na even wennen aan hoe alles in elkaar zat, schoot ik 5 van de 5 keer raak, yeah baby! Maar na dit onderdeel was toch echt deze dag bijna tot zijn einde gekomen. We gingen terug naar de grote zaal voor nog een korte afsluiter.. en wat voor één!

                            


De vacatures voor pantserinfanterie zijn al een aantal maanden dicht, er zitten een hele hoop enthousiastelingen op te wachten! Aan het einde vertelde onze begeleider ons iets heeeeeel erg leuks, na vandaag krijgen wij de mogelijkheid om volgende week dan eindelijk te solliciteren op deze functie, alsof de dag nog niet leuk genoeg was, geweldige afsluiter!





Ik heb een top dag gehad & ik ben weer een stapje dichter bij mijn droombaan!
Sorry voor mijn niet hardloop-gerelateerde blog, maar ik moest dit met jullie delen..
Hoe was jullie dag?



Liefs Demi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten